Informacja ws. cmentarzy
Administrator cmentarza - Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Pasłęku informuje, że zgodnie z UCHWAŁĄ NR X/68/24 RADY MIEJSKIEJ W PASŁĘKU z dnia 30 września 2024 r. zezwala się na wjazd na teren cmentarza w każdą sobotę w godzinach od 9:00 do 13:00, po dokonaniu zgłoszenia administratorowi cmentarza, samochodu osobowego w rozumieniu ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2024 poz. 1251):
1) kierowanego przez osobę lub przewożącą osobę posiadającą kartę parkingową przysługującą osobie o obniżonej sprawności ruchowej, którą należy umieścić za przednią szybą samochodu osobowego w sposób umożliwiający jej odczytanie,
2) kierowanego przez osobę w wieku powyżej 75 roku życia lub przewożącą osobę powyżej 75 roku życia, które to osoby powinny posiadać przy sobie dokument określający wiek.
Możliwość wjazdu samochodu osobowego jest wyłączona w okresie od 31 października do 2 listopada każdego roku kalendarzowego.
Na terenie cmentarza każdy pojazd powinien poruszać się z bezpieczną prędkością nie przekraczającą 5 km/h, natomiast samochody osobowe, mogą poruszać się wyłącznie po istniejących ciągach jezdnych (wyznaczonych alejkach).
Ponadto UCHWAŁĄ NR X/69/24 RADY MIEJSKIEJ W PASŁĘKU z dnia 30 września 2024 r. zwalnia się w/w osoby z opłat za wjazd na teren cmentarza.
Pierwsze wjazdy będą możliwe już od 09.11.2024 roku.
O planowanym wjeździe należy powiadomić Administratora cmentarza osobiście w siedzibie ZGKiM ul. Westerplatte 10a, 14-400 Pasłęk od poniedziałku do piątku w godz. 7-15 lub telefonicznie pod nr tel. 55 248 2212 wew.34 , tel. kom. 504 845 871.
Administrator cmentarza
Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Pasłęku